Du och Jag

Direktlänk till inlägg 2 februari 2010

Du och jag [del 3]

Av Lisa Wilund - 2 februari 2010 11:55

Du och jag - kapitel 3

 

Frida vaknar med världens huvudvärk! Hon stirrar upp och ser ett vitt tak, hon känner massa saker i armarna och kollar åt vänster där står det massa drop. Frida känner paniken komma krypande, hon ligger tydligen på sjukhus med världens baksmälla. Hon lyfter höger armen och känner att hon har stygn i bakhuvudet, då minns hon gårdagen! I samma ögonblick kommer en sköterska.

- Jasså, du är vaken nu? Du fick tydligen rejält med stryk igår, säger hon glatt.

- Jaa, säger Frida svagt.

- Vet du vad du heter, hur gammal du är och vart du bor? Frågar sköterskan vänligt.

- Ja, Frida, 16 år och jag bor på Söder... Säger hon dröjande.

- Bra. Jo själv heter jag Helena, och jag tycker du ska ta och ringa dina föräldrar.

- Ja det ska jag nog, du, skulle jag kunna få nåt att dricka?

- Men så klart! Säger Helena och försvinner ut ur rummet.

Frida kollar bort mot en stol i rummet och ser sina jeans. Helena kommer tillbaka med ett glasvatten och en alvedon.

- Här har du, Säger hon och räcker fram glaset och tabletten.

- Tack, svarar Frida och tar tabletten och sväljer den med en rejäl klunk vatten.

Helena går därifrån och Frida sätter sig på sängkanten. Nu känner hon hur yr hon är. Hon sträcker sig efter jeansen och får tag i dom. Hon plockar upp mobilen. Åh, herregud tänker hon, 14 missade samtal ifrån mamma... Hon suckar djupt och slår mammas nummer, efter några signaler svarar hon.

- HALLÅ?!

- Hej mamma...

- Vart fan har du hållit hus?! Jag och pappa har varit jätte oroliga! Kom hem nu på en gång!

- Jag är på sjukhus mamma....

- VA?! Men lilla gumman vad har hänt?!

- Kom hit så berättar jag, jag tror jag ligger i sal 24....

- Vi kommer på en gång! Säger Anna ( Fridas mamma ) oroligt.

Frida lägger på luren och lutar bak huvudet mot kudden och hon sommnar snabbt. Hon vaknar av att höra sin 13 - årige lillebror Adrians röst, han låter orolig. Frida öppnar sakta ögonen och ser sin mamma bredvid sig på sängkanten. Hon gråter.

- Men mamma, vad är det? Säger Frida med svag röst.

Anna svarar inte, hon bara kramar om Frida. Sen kommer Helena in igen.

- Du får åka hem nu Frida, men du får nog ta och vara hemma från skolan några dagar och vila!

- Öhmmm, okej, Säger Frida dröjande...

Helena börjar plocka ur alla dropp i armen på Frida, då får hon syn på ärren i hennes arm. Hon ger Frida en förvånad blick men bryr sig inte så mycket mer. Sen så tar hon droppställningen och går. Frida börjar klä på sig. Anna är fortfarande orolig för henne...Frida känner sig ganska vinlig när hon går genom de vitmålade korridorerna på sjukhuset. Väl ute tittar hon upp mot den varma maj solen och solar ansiktet. Krister (Fridas pappa) tar hennes hand och drar iväg henne mot bilen, Frida är ganska glad tills hon ser vad som väntar vid bilen.. Där står nämligen Calle lutad mot bilen och går mot Frida... Fridas mamma, pappa och Adrian sätter sig i bilen.

- Frida, du får ta bussen hem sen, din kille ville tydligen träffa dig lite först. Säger Anna glatt.

Åh, herregud detta händer inte! tänker Frida.

Sen ser hon familjens blåa volvo starta, och åka därifrån....

 
 
Ingen bild

barajjonna

5 februari 2010 18:17

Lisa, fortsätt på den, NU!!!! :D

 
Ida Rigby

Ida Rigby

15 februari 2010 20:08

gud vad spännande !

http://idakarins.bloggplatsen.se

 
Ester

Ester

24 februari 2010 20:58

Grymt bra bäsrettelse! :D

http://retseester.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Wilund - 29 augusti 2013 16:49

Jag loggade just in på denna blogg på måfå och såg att jag har haft 3-4 besökare dagligen i 3 år. Haha tyckte att det var så fruktansvärt sött, kan ni inte ta och slänga iväg ett mai till lisawilund@gmail.com så jag får veta vilka ni är? Blev så nyfi...

Av Lisa Wilund - 25 januari 2011 20:02

Där i dörren står mamma och undrar vad som står på, undrar varför Frida ser helt skärrad ut. Frida får inte fram ett ord, hon bara står och stirrar på mamma som om hon sett ett spöke.......................................................
................

Av Lisa Wilund - 4 januari 2011 23:21

Frida reser sig hastigt upp från golvet hon ligger på.  " NEJ NU JÄVLAR SKA JAG KLARA MIG! " Tänker hon, sedan vänder hon sig om och ser Erik med en stol ovanför huvudet, i högsta hugg att slå nån, och den tidigare killen ligga på golvet och ta s...

Av Lisa Wilund - 26 juli 2010 12:58

Du och jag del 12 Frida stirrar fåraktigt på tegelstenen på golvet bakom dem. Erik reser sig upp och kollar ut genom fönstret men ser ingenting. Frida reser sig sakta upp från soffan och går in till köket för att hämta en sopskyffel. Hon går f...

Av Lisa Wilund - 12 maj 2010 10:20

Du och jag del 11 Fridas hjärta gjorde frivolter när Erik rörde henne, hihi jag måste vara kär, tänkte hon för sig själv. - Är du hungrig? frågade Erik sedan. - Nja, lite kanske, svarade Frida trött. - Sätt dig inne i TVrummet så kan jag...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken :3

Översättning.


Ovido - Quiz & Flashcards